اسلام علی


 

دکتر دینانی در گفت وگو با خبرآنلاین: صریح می گویم به اسلام 'علی' ارادت دارم نه به اسلام این عرب ها

دين - ویژه نامه خبرآنلاین در ولادت باسعادت مولای متقیان، علی امیرمومنان (علیه السلام) - گفت وگوی خبرآنلاین با دکتر غلامحسین ابراهیمی دینانی

دکتر غلامحسین ابراهیمی دینانی در گفت وگو با خبرآنلاین با متفاوت دانستن فرهنگ عربی با فرهنگ اسلامی گفت: " این عربی شدن با اسلامی شدن دو چیز است. بعضی ها زندگی شان، فکرشان، فرهنگشان و همه خمیرمایه شان عربی شده. نه اسلام محمدی. اسلام محمدی با اسلام عربی فرق دارد. حضرت محمد هم معجزه اش این است که از بین همین عرب های سوسمار خور، اسلام انسان ساز آسمانی را جا انداخت و گرنه معجزه نداشته است. ما به آسمانی بودن حضرت باور داریم."

این استاد فلسفه تاکید کرد: " وهابیت و اسلام القاعده مال همین عرب هاست. این فرهنگ عربی است. نه اسلام آسمانی. در طول این ۱۴ قرن یک متفکر و فیلسوف عرب برای من پیدا کنید. اینها خلفای شان هم عربی بوده اند. فرق خلفا با حضرت علی این بود که اسلام علی، اسلام محمدی و اسلام آسمانی بود. نه عربی. من صریح می گویم که به حضرت علی(ع) و اسلام علی ارادت دارم. نه به این عرب ها. چرا. چون علی یک انسان آسمانی است."

دکتر دینانی افزود: " من ناسیونالیست نیستم اما با اسلام عربی هم مخالفم. می گویند چرا این طور می گویی؟ من نمی گویم. تاریخ و اندیشه انسان این را می گوید. می گویم من به علی(ع) ارادت دارم. این علی و فرهنگ اهل بیت است که با فرهنگ ایرانی و با همه فرهنگ های جهان تعامل و تفاهم دارد. والا مطمئن باشید اسلام عربی با هیچ فرهنگی کنار نمی آید. اسلام طالبانی با هیچ فرهنگی کنار نمی آید. امروز خطری که ما را تهدید می کند همین است."

وی با اشاره به اسلام علی و اهل بیت عصمت و طهارت به عنوان حقیقت اسلام تاکید کرد:" نباید اسلام علی واهل بیت با اسلامی که فرهنگ عربی بر آن غلبه دارد اشتباه بگیریم. اسلام عربی با هیچ بخشی از فرهنگ ایرانی و فرهنگ جهانی ما سازگار نیست."

برای مطالعه متن کامل این گفت وگو اینجا را کلیک کنید.

 

/6262

کلیدواژه ها: جهان اسلام - امام علی(ع) - غلامحسین ابراهیمی

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها: اسلام, علی, دینانی, اعراب, جهانی شدن, ابراهیمی, ن, و, القلم,

تاريخ : | | نویسنده : بي نشان |